14.2.10

Valentine 2010

Assalamualaikum wbt,
Hari kekasih.... Ramai yang menyambut hari ini dengan penuh kejutan, kasih sayang dengan hadiah coklat mahupun bunga. Tapi aku mempunyai cara yang tersendiri menyambutnya bersama tunangku. Nak tahu? Hik hik hik... malulah nak cerita, tapi buleh dijadikan idea pada mana-mana pasangan kekasih yang mahu menyambut Valentine pada tahun hadapan.
Seawal pagi jam 8.15, Encik Tunang mengambil aku yang telah lengkap berbaju kurung hijau dan tudung hitam, di rumah aku. Kemudian, Encik Tunang memandu keretanya menuju ke destinasi iaitu Precint 16, Putrajaya...
Sebenarnya kami menghabiskan separuh hari yang bertarikh 14 Februari 2010 ini dengan duduk di dalam dewan kuliah sambil mendengar ceramah kursus pra perkahwinan :) hehehe... ok apa, kira salah satu cara untuk menyambut Hari Kekasih la kan... Menghadiri kursus yang boleh mengikat pasangan hingga ke alam perkahwinan.

Kursus tu berlangsung selama dua hari (13 dan 14 Februari). Kami memilih lokasi kursus pra perkahwinan ni di Putrajaya kerana tempatnya baru, berhawa dingin dan penceramahnya pun okey walaupun ada penceramah yang dijadualkan tidak dapat hadir tetapi sempat di ambill alih oleh penceramah lain.
Penceramahnya macam-macam perangai, ada yang muka rilek habis, tapi lawak... ada yang asyik dok cerita pasal famili dia, kira nak kongsi pengalaman la... ada yang pandai berceramah tapi banyak bertanya (masa bertanya ni yang semua peserta jadi cuak) dan ada yang tak berapa nak lawak tapi bolehlah... :) hehehe janji dapat sijil dan boleh menguruskan hal-hal perkahwinan yang lain.

keadaan ketika sedang mendengar ceramah



ni masa tengah break setengah jam untuk sarapan :)

Jadi, bagi sesiapa yang hendak menghadiri kursus kahwin sama yang macam kami pergi ni, silalah layari http://www.alshahir.com.my/ ya...

~~meowy~~

No comments: