5.5.13

Resepi Tortilla Beef untuk Eifa Rahim

Ok...Ok...Nak marah? Silakanlah... huhuhu... Saya mohon maaf sebab dah lama gilos tak update blog..

Sampai blog ni dah ada macam-macam features pun saya dah tak tahu.. Terima kasih kepada Eifa Rahim sebab kerana dialah saya tulis semula blog ini gara-gara dia meminta resepi Tortilla Wrap yang saya masak today..

Ok.. Bagi memenuhi permintaan anda ye si cantik manis Iefa..

Tortilla Beef Wrap

1. Tortilla
2. Daging cincang.. tapi saya pakai daging beger DARABEEF
3. Sos tiram
4. Garam dan gula
5. Bawang besar
6. Lada sulah
7. Mayonis
8. Sos cili dan tomato
9. Olive oil
10. Butter
11.Cheese

Caranya :-

1.Potong bawang halus
2. Potong kecil2 daging beger
3. Panaskan kuali.. tumis bawang dengan olive oil dan sedikit butter
4. Masukkan sos tiram.. garam.. gula dan kemudian daging dan lada sulah..
5. Goreng hingga separa garing.
6. sementara tu.. campurkan mayonis.. sos cili dan sos tomato di dalam pinggan..
7. Ambil tortilla dan sapukan kombinasi sos tadi ke atas tortilla..
8. setelah daging masak.. susun daging atas tortilla.. letak hirisan bawang besar dan cheese..
9. balut tortilla.. (cara balut leh cari kt youtube sbb ikin pun fail bab membalut ni)
10. lastly.. bakar tortilla dlm oven dengan suhu 170°c...
11. hiaslah dengan sayur...

Sorry la sebab x dapat upload gambar sebab update post ni pakai fon je.. gambar akan di upload kemudian hari.. tapi kalo tak sabar.. silalah tengok di FB saya yer.

No comments: