6.3.10

"+603 62014629"

Sudah hampir 3 minggu nombor telefon ini telah mengganggu aku. Sekurang-kurangnya dua kali sehari. Tapi yang pasti antara jam 8.30 pagi ke 9.00 pagi, telefon bimbit aku pasti akan berdering seolah-olah seperti bunyi 'alarm' yang mengejutkan aku untuk bangun pagi dan perlu mencari sarapan. Satu lagi pada jam tengahari, lebih kurang dari jam 12.30 tengahari ke 1.00 petang. Itu juga umpama 'alarm' bagi aku menandakan sudah tiba untuk mencari makan tengahari. Kadang-kadang pula aku selalu menerima panggilan dari nombor ini juga pada jam 4.00 petang ke 4.30 petang, mungkin boleh dijadikan 'alarm' untuk minum petang.

Tapi, maaflah kepada si pemanggil itu kerana aku tidak menjawab panggilan tersebut. Aku tidak perlu 'alarm' pada awal pagi kerana jam loceng aku masih berfungsi, lagipun aku tak ambil breakfast. Aku juga tidak perlu diingatkan untuk makan tengahari kerana perut aku yang berbunyi adalah lebih layak untuk mengingatkan aku yang aku perlu mencari makan. Begitu juga untuk minum petang.

Maka inilah pesanan aku untuk si pemanggil, hentikanlah panggilan itu kerana aku pasti dan yakin tidak lagi akan menjawab panggilan dari nombor itu. Aku bukanlah kekasih separuh masa si pemanggil itu yang mahu dilayan hanya pada waktu yang tertentu. Kalau berani, cubalah telefon guna telefon bimbit dan bukannya public phone di tempat kerja. Atau cubalah telefon pada waktu malam. Owh, mungkin pada waktu malam tidak sesuai kerana takut nanti isteri yang sibuk sedang menjaga anak kecil mendengar perbualan. No no no... tidak boleh, kan?

Kesimpulannya... Janganlah telefon lagi. Terima kasih pemanggil dari +603-62014629. 'Alarm' anda tidak diperlukan dari dulu hingga kini dan selamanya.

~meowy~

No comments: