29.3.10

Kelisaku Gering

JIKA kereta ini remuk, hati aku ni lebih remuk. Bertambah remuk jiwa aku bila kereta yang diberi nama KEFLI ini cedera bukan dari aku tapi akibat kelalaian abang aku. Sepanjang 7 tahun aku memandu kereta, tidak pernah rasanya aku mencederakan Kefli. Kenapa orang lain tergamak mencederakan Kefli?


SEMUANYA bermula apabila abang aku mahu meminjam kereta aku, katanya nak pergi makan dengan kawannya bernama Omar. Mungkin akan keluar dengan kereta aku dalam sejam dua sahaja.
TAPI selepas 7 jam berlalu, barulah abang aku pulang bersama Kefli. Yang mendatangkan kemarahan teramat sangat ialah, abang aku pulang dengan sangat selambanya memberitahu "Ala, Abang eksiden la..."
"Langgar apa?"
"Mercedes.."
Kalau anda jadi saya, apa yang anda akan buat?
A) MARAH?
B) PUKUL ABANG AWAK?
C) MENGAMUK?
D) DIAM?
E) SEMUA DI ATAS?
YANG aku buat ialah, D! Aku diam... Tidak beri sebarang komen. Tidak marah. Dan itulah aku bila aku sudah menyampah. Sebab ni bukan kali pertama kereta aku dijahanamkan oleh abang aku... Jadi, pandai-pandailah buat balik kereta aku dan bayarlah segala kos pembaikian.

AKU dah malas nak komen pasal hal ni, apa yang aku tahu, Kefli perlu cepat dipulihkan...!
~meowy~

No comments: