20.4.10

BAKAT YANG TERPENDAM

Sekarang ni aku tengah buat sesuatu yang aku sendiri tak suka sehingga terpaksa melupakan hasrat untuk membuat sesuatu yang aku benar-benar suka. Betul, aku selalu merungut bila aku membuat sesuatu yang aku tengah buat sekarang ni. Aku tak suka... Memang tak suka... dan mungkin tak akan suka!

Sampai aku terpaksa tolak membuat sesuatu yang aku suka hanya kerana aku PERLU buat sesuatu yang aku tdak suka ini.

Hati aku agak pedih bagai dirobek bila mendengar dan melihat orang lain buat benda yang aku benar-benar suka sedangkan aku pula sedang tersepit dengan benda yang aku paling tidak suka... Kenapa aku tidak boleh buat sendiri benda yang aku suka?

Aku boleh cari kesempatan untuk membuat benda yang aku suka, tapi, ada yang menghalang aku dan menyuruh aku meneruskan sesuatu yang sekarang ni aku tengah buat tanpa kerelaan hati. Ya, tanpa hati yang ikhlas.

Sedih bila orang lain bercerita dengan penuh semangat tentang sesuatu yang aku benar-benar suka kerana aku tidak seperti orang lain itu yang boleh melaksanakan sesuatu yang aku juga mahu buat...

"Haih..." Berulang kali aku mengeluh dan keluhan aku tidak akan berakhir selagi aku tidak dapat melaksanakan sesuatu yang aku benar-benar suka... Nampaknya bakat terpendam aku akan senantiasa dipendamkan :(

~~meowy~~

No comments: