13.11.10

Nombor 2


Salam....

Ibu mana yang tak bangga bila anak dia naik pentas untuk menerima anugerah cemerlang. Hari ini Anazurra dengan bangganya naik ke pentas untuk menerima trofi dan sijil kerana berjaya mendapat tempat kedua di dalam kelasnya.

Nombor dua dalam kelas dan nombor lima dalam seluruh darjah satu. Fuiyooo.... Memang hebatlah anak aku ni... Hehehe.. Thanks to Atah dia yang tiap-tiap minggu ajar tak henti-henti. Powerlah nenek dia, masih kuat untuk mengajar silibus-silibus mata pelajaran sekolah rendah.

Anazurra... Memang budak yang bijak, banyak cakap dan cepat belajar. Cerdik sangat... Harapnya budak pintar macam dia ni, tak disia-siakan hidupnya. Dia dapat Bahasa Melayu Pemahaman 100%, Penulisan 100%, Sains 100%, Bahasa Inggeris 92% dan Matematik 86%...

Yang paling geram, lagi 1 peratus je bezanya dengan budak yang dapat nombor satu dalam kelas dia tu. Tu yang marah sangat bila matematik dia rendah. Semuanya kerana cuai... 5+5=12 ???? lepas tu soalan 'what is the number after 79?' dan dia boleh jawab 70!!!!

Haih, tula nama dia rezeki kan... Takpe sekurang-kurangnya dia belajar yang dalam hidup ni kita kena berusaha untuk berjaya. Maka, di atas kejayaan dia ni, masing-masing nak bagi nadiah kat dia... Atahnya bagi RM5 untuk setiap A. Ayah Chornya nak bagi pemain MP3, ala yang murah-murah je sebab dia ni memang suka dengar lagu. Aku and hubby cadangnya nak bagi buku-buku hikayat nabi dan buku-buku cerita dongeng. Harap dia akan suka :)

Tapi lain pula jadi kat adik dia, Emnordanish yang asyik kena perli je. "Tengok kakak dapat banyak A, semua barang dia boleh dapat. Danish ni asyik main game je... Nanti tak dapat hadiah macam yang kakak dapat..." Terdiam jugaklah Danish dalam senyuman. Tapi tak lama lepas tu, dia sendiri yang datang kat Atah dia cakap, " Atah, nanti Atah ajar Danish jugak ok." Hahahaha, budak-budak... Nampak gayanya, tahun depan ada dua le anak aku naik pentas sebab dapat nombor satu pulak.

:)


Harapnya ibu sebenar Anazurra juga akan bangga punya anak seperti Anazurra....


~~meowy~

3 comments:

shuweet said...

pandainyer anazura..dah besar..kurus...makchor tumpang bangga..hehe..leh ke panggei makchor lagik?? ker auntie?

Zamnorashikin said...

ala buleh je.. makchor nombor 1 hehehe....

shuweet said...

hehehe