8.5.10

04.06.10

Mungkin 10 tahun lepas, aku tidak peduli dengan tarikh 04 Jun. Aku juga tidak kisah jika ianya jatuh pada hari cuti umum atau hari bekerja/bersekolah. Dan 10 tahun lepas juga, aku tidak tahu yang pada tanggal 04.06.10 akan tiba ini aku akan menjadi seorang isteri kepada seorang lelaki. Maknanya, mulai tahun ini hingga ke tahun-tahun akan datang, 04 Jun akan menjadi bererti buat aku.
Kalau dulu, bila ditanya apakah impian aku? Aku akan menjawab "Nak kahwin dengan Sultan Brunei". Cikgu-cikgu aku pun jadi terpinga-pinga nak tulis kat dalam buku rekod pelajar aku (Ala, yang tiap-tiap tahun kena isi hobi dan cita-cita tu, dan tiap-tiap tahun jugaklah cita-cita tu berubah hehehe).
Tapi bila aku meningkat dewasa, barulah aku sedar.. Hidup ni bukannya macam dalam cerita dongeng, kahwin dengan anak raja hidup aman damai selamanya.. Jadi impian aku nak kahwin dengan Sultan Brunei pun HAMPIR terkubur.. hehehehe :)
Bila difikirkan, aku juga akan berkahwin dengan seorang Raja... Raja dari Kulim... Tapi dia hanya akan ditabalkan menjadi Raja pada 04.06.10 ni la... Hehehe...
Silalah hadir ke Majlis Pernikahan dan Persandingan aku ya bagi memeriahkan lagi majlis tersebut... Tapi datang nanti bawalah peti ais ke, mesin basuh ke (nak yang auto ye), ketuhar ke atau apa-apa yang kami perlukan untuk mengharungi alam perkahwinan ini ya hehehe.. Of coz la aku bergurau...! Just datang je dan doakan kebahagiaan kami sampai akhir hayat... Amin.

Err.. tolong bagi aku tips untuk menjadi isteri yang baik... huhhuh.... takutnya nak tempuh tapi rasa tak sabar pun ada... :p


~~meowy~~

No comments: