13.5.10

Lepas kahwin nanti...

Lepas kahwin nanti... Saya nak jadi seorang isteri yang baik. Taat dan setia dengan suami selagi suami itu masih membawa saya ke jalan yang benar untuk mendekati Allah S.W.T...

Lepas kahwin nanti... Saya nak masak setiap hari. Walaupun penat, tapi saya tetap nak masak meskipun menu pada hari itu hanyalah nasi putih dan telur goreng (tapi kalau suami nak makan lain, kena berusaha sikitlah.. atau makan di kedai je :p)

Lepas kahwin nanti... Saya teringin nak jadi suri rumah tangga. Tapi rasanya hasrat tu tak mungkin tercapai sebab kewangan kami belum cukup untuk menampung kehidupan kami di Kuala Lumpur ni. Sewa rumah, bil tepon, bil air, bil letrik, makan, tengok wayang... Haih, semua perlukan duit...

Lepas kahwin nanti... Saya nak setiap hari minggu, mesti pergi berkelah di tepi air terjun atau laut (kalau takde hal lain la). Mula-mula pergi berdua, nanti dah ada anak, bawak satu famili pergi. Bestnya... saya boleh bayangkan situasi itu, maklumlah masa saya kecil saya tak berkesempatan lalui semua tu.

Lepas kahwin nanti... Saya nak bina keluarga saya sendiri mengikut kehendak suami dan anak-anak bukan mengikut kehendak orang lain. Saya nak mereka dapat apa yang saya tidak dapat sebelum ini selagi tidak melanggar syariat dan undang-undang.

Lepas kahwin nanti... Saya nak ada anak 3 orang (sama macam adik beradik saya dan sama macam adik beradik dia). Kalau boleh yang lelaki masuk asrama dan bermain bola sepak. Yang perempuan pula terpulanglah nak masuk asrama atau tidak dan suka bermain alat muzik. Itu kalau bolehlah, tapi ikut kehendak masing-masing.

Lepas kahwin nanti... Saya nak berniaga nasi lemak depan rumah :p hehehe... Jual dengan harga yang murah janji tidak rugi dan orang puas hati. Bolehlah suami dan anak-anak buat bekal pergi sekolah atau kerja. Kalau ada apa-apa majlis kecil, bolehlah saya ambil tempahan... :)

Lepas kahwin nanti... Saya harap sangat kehidupan saya akan menjadi jauh lebih baik dari kehidupan saya sekarang. Ya, berkahwin bukan berniat untuk lari dari masalah tapi sekurang-kurangnya masalah itu boleh diselesaikan dengan pendapat dan buah fikiran dari suami mahupun anak-anak.

Lepas kahwin nanti... Saya mahukan kebahagiaan berkekalan. Saya tidak mahu hidup bercerai-berai. Terimalah saya seadanya, saya yakin suami saya itu seorang yang setia pada yang satu. Harapnya, segala keburukan saya dan yang ada disekeliling saya dapat ditutupi penglihatannya dengan kebaikan saya...

Semuanya lepas kahwin nanti... Tak sabarnya...

~~meowy~~

2 comments:

iylia said...

so sweet of you kakak.!
smoga berbahagia dan berkekalan hingga akhir hayat.

love u loads =)

Zamnorashikin said...

tenkiu adek... mwah mwah hugs ...