12.3.11

Baik dikalangan mereka yang terbaik...

Pernah tak korang mengalami situasi macam ni..?

Lelaki : Kita patut berpisah.
Perempuan : Kenapa? Awak ada orang lain?
Lelaki : Tak ada. Cuma, saya perlukan sedikit ruang untuk diri saya sendiri.
Perempuan : (sedih) Janganlah macam ni, sayang. Saya akan berubah.
Lelaki : Awak tak perlu ubah apa-apa. Awak baik orangnya...
Perempuan : Jadi, kenapa nak berpisah?
Lelaki : Saya minta maaf, awak terlalu baik untuk saya...

Pandangan wanita:-

WTF? Salahkah untuk menjadi terlalu baik? Jadi, kaum lelaki ni nak cari perempuan yang jahat ke untuk dijadikan pasangan? "Awak terlalu baik untuk saya.." KONON! Lelaki macam ni, tak payah hidup pun tak apa. Pentingkan diri sendiri!

Pandangan lelaki :-

Ya, kau memang baik tapi masih ada lagi yang terbaik sedang menanti.


Kesimpulannya, janganlah cepat melatah. kadang-kadang situasi di atas juga berubah dengan mengubah si Lelaki menjadi Perempuan dan yang Perempuan menjadi Lelaki... So, sama je sebenarnya.

Nak menjadi baik, memang mudah.. tapi nak jadi yang terbaik? Memang susah..

Aku akui, aku juga hanyalah insan yang baik dikalangan mereka yang terbaik..

Sekian. Sob.. Sob... Emo kejap.


~~meowy~~

2 comments:

Hazard Ali said...

Er.. terbalik kot.
My dear adalah Yang Terbaik dalam kalangan Yang Baik Baik. ;)

p/s : well.. why shud i settle down with the good one, when the best is always by my side, shudnt i? ;P

Zamnorashikin said...

hik hik hik :))

malu i..

thank you, love you...